Przybyło nam trochę szczęścia. Podsumowanie 2019

Jak co roku tradycyjnie nie przystrajam domu świątecznie, nie ma choinki, gwiazdek i świerkowych gałązek. Jak co roku grudzień spędzimy w tropikach, choć tym razem tylko tych naszych, europejskich :) I jak co roku przyszedł czas podsumować minione dwanaście miesięcy- 2019 był dużo spokojniejszy, jeśli chodzi o podróże, a totalnie szalony, jeśli chodzi o zmiany życiowe :) Co się działo?

Styczeń

W styczniu kontynuowaliśmy naszą południowo-amerykańską przygodę, po boliwijskim roadtripie i rodzinnych świętach w Paragwaju, Nowy Rok spędziliśmy w Ciudad del Este, przy okazji eksplorując pogranicze Brazylii i Argentyny. Fantastyczne, egzotyczne wakacje! W drodze powrotnej zahaczyliśmy jeszcze o Paryż, którego dotąd nie miałam przyjemności zwiedzić. Tak bardzo tęskniłam za tradycyjnymi potrawami na Wigilii, że pierwsze kroki w Paryżu skierowaliśmy do przytulnej polskiej restauracji. Mimo mrozu przedreptaliśmy pół miasta, byliśmy też świadkami demonstracji żółtych kamizelek, a Miguel mało nie oberwał z armatki wodnej, wychodząc z metra w sam środek zamieszek.
A po powrocie do domu oficjalnie potwierdziliśmy u lekarza- w lipcu będziemy rodzicami!

Nasza dzielnica

Najlepsze małże w Paryżu

Jest i ona!

Zaczynamy nowy rok już w trójkę!

Luty

W lutym tradycyjnie spotkaliśmy się z ekipą siatkówkową na lepienie pączków. Było jak zawsze- pełno dymu z kominka, dobre jedzonko oraz lekko przypalone pączki wg receptury babci Piotra (organizatora).
Poza tym korzystamy z zimy! Biegówki, saneczki, wędrówki po śniegu- na narty tylko się nie odważyłam.
Zawitaliśmy także do Solury (Solothurn)- ponoć najpiękniejszego miasta barokowego w Szwajcarii. Przeszliśmy szlak w pobliskim wąwozie Vereny i poszwendaliśmy się po starówce.
Pod koniec lutego wybraliśmy się na Fastnacht w miasteczku Rapperswil- makabryczną paradę wszelkich dziwnych stworów i potworów (jedna z typowych szwajcarskich tradycji, więcej przeczytacie tutaj).

Wąwóz Vereny

Solura

Lepimy!

Pieczemy!

Ekipa na nartach, a ja wędruję

Biegówki z Jessi i Juanjo

Pociągający Miguel

Ulepimy dziś bałwana!

Fastnacht, próby przed paradą

Marzec

W marcu zaskoczyliśmy mamę Miguela, niespodziewanie odwiedzając ją w Madrycie. Jakby nigdy nic zjawiliśmy się piątkowym wieczorem w naszej ulubionej Cazorli, dołączając do rodzinnej kolacji. Udała się niespodzianka! Wybraliśmy się także razem na gwarny i kolorowy niedzielny jarmark Rastro.
A przy okazji pobytu w Hiszpanii zwiedziliśmy Cuencę- pięknie położone miasteczko w Kastylii La Mancha.
A w Szwajcarii, wykorzystując słoneczną pogodę, wybraliśmy się kilka razy w  okoliczne górki (nie góry, bo na ambitne szczyty jakoś odeszła mi ochota :). Ale kto powiedział, że na "nizinach" jest mniej przyjemnie?

Niedzielny jarmark Rastro

Niespodziankowa kolacja w Cazorli

Cuenca

Most wiszący Sattel-Hochstuckli

Już wiosna...?

Miał być grill na szczycie...

...ale nad jeziorem Walensee mniej śniegu :)

Kwiecień

Praktycznie cały kwiecień upłynął nam pod znakiem wyjazdów- najpierw urodzinowy weekend w Niemczech (Ulm i Norymberga oraz pluskanie się w termach w Erding), a potem wycieczka samochodem do Polski (zwiedzając po drodze Austrię, Czechy i Góry Stołowe).
Planowałam urządzić urodziny, ale pogoda w Zurychu tragiczna, musimy przełożyć imprezę.. Odbył się za to inny event- znajomi zaprosili nas na ognisko z okazji inauguracji ich nowego start-upu Couch4Fans (taki couchsurfing dla miłośników sportu). Miło spędziliśmy czas, a nawet wygraliśmy nagrodę w konkursie zręczności (wszystkie trzy konkurencje- rzut ringiem do kosza, kop piłką do bramki bez dotknięcia ziemi i rzutki- wykonałam bezbłędnie! Miguel twierdzi, że to dlatego, że jako jedyna nie piłam :) Bycie w ciąży ma wiele zalet... :)

U Gawcia i Jessi w Norymberdze

Przepyszne schabowe w Ulm

Salzburg

Z Kiki w Czeskim Krumlovie

Ognisko inauguracyjne

Maj

Jakoś tak wyszło, że w maju nie działo się nic szczególnego. Wróciliśmy z Polski, planowaliśmy urodzinowego grilla, ale znów pogoda nie dopisała. Ale już w przyszłym miesiącu...

Czerwiec

...będzie impreza! W końcu zaświeciło słońce. Urządzamy barbecue nad jeziorem zuryskim i świętujemy tak długo, aż wieczorem nie przegania nas gwałtowna burza (i to taka, że trzeba schronić się w publicznej toalecie, żeby przeczekać).
A w kolejny weekend dziewczyny z Miguelem organizują mi sekretne baby shower! Są ciacha, ciastka, ciasteczka, konkursy i upał!

Miguel w swoim żywiole

Piknik

Urodziny świętuję!

Girls only

Ciężarówki

Radosna twórczość konkursowa

Lipiec

Zapanowały niemiłosierne upały i jedyne miejsce, gdzie mogę wytrzymać z moich brzucholem to woda- chodzę na basen prawie codziennie. Wyruszamy też czasem na krótkie wycieczki. Tak odkryliśmy bardzo przyjemne jezioro Klöntalersee z trasami do spacerowania.
Udało się jeszcze zrobić ciążową sesję fotograficzną w terenie. I wpaść na chwilkę na Zϋri Fascht- festiwal odbywający się w mieście raz na trzy lata. I trochę pogrillować- Miguel był odpowiedzialny za zorganizowanie spotkania pracowniczego swojej firmy (tak mu sprawnie poszło, że dostał bonus :)
A potem- 24 lipca, dokładnie w terminie- przyszedł na świat Leo i świat zwolnił :)

Klöntalersee

Trasy spacerowe wokół jeziora

Sesja

Zuri Fascht w nocy...

...i w dzień

Nasz syn

Sierpień

Sierpień ogarniamy w Zurychu z niemowlakiem (Miguel tylko szybko wyskakuje do Madrytu na wieczór kawalerski kolegi). Mam wrażenie, że ja cały miesiąc spędzam w fotelu bujanym. Ale nie zamieniłabym tego czasu na żadne wakacje świata.

Taka sytuacja

Wreszcie śpi

Babcia w odwiedzinach

Pierwsza impreza 3-tyg Leo

Opijamy polski paszport

Wrzesień

We wrześniu Leo, jak na małego podróżnika przystało, wybrał się na pierwsze wakacje- pojechaliśmy na Sardynię na wesele znajomych. Wzięliśmy także udział w charytatywnym Pink Ribbon Walk, a Leo udowodnił, że lubi imprezy śpiąc smacznie przez pięć godzin i nie przejmując się hałasem i tysiącami uczestników.

Pierwsza plaża

5 km marszu

Różowa rodzinka

Październik

W październiku kolejne wakacje! Znów mamy zaproszenie na wesele, poza tym chcemy pokazać syna rodzinie. Zawsze, przy okazji pobytu w Hiszpanii, staramy się zwiedzić coś nowego- tym razem wybraliśmy Kantabrię
A w Szwajcarii piękna złota jesień... Spotkaliśmy się ze znajomymi nad jeziorem w Zug na ostatniego grilla w sezonie.

Santander

Trzy rodzinki grillują

Listopad

Listopad był strasznie zabiegany. Wróciłam do pracy na parę godzin w weekendy, kiedy Miguel zajmuje się Leo. Poza tym mieliśmy trochę gości, wpadł Gawcio z rodziną, potem sympatyczna para couchsurferów ze Stambułu. Wyrwałam się z domu na spotkanie autorskie Mariusza Szczygła, laureata tegorocznej Nike i jednego z moich ulubionych pisarzy. Spotkaliśmy się z ekipą z Sardynii na kolację.
Wyskoczyliśmy na chwilę do Polski zaprezentować wnuczka dziadkom. I brylowaliśmy na parkiecie, świętując 60-tkę Basi, koleżanki z siatkówki.

Autograf od Szczygła

Leo podbija serca!

Urodziny Basi

Grudzień

W tym roku jakoś słabo nam idzie odwiedzanie świątecznych jarmarków. Wybraliśmy się tylko raz, w Zurychu, ale dość szybko musiałam się ewakuować, Leonardo nie docenił bożonarodzeniowego klimatu :)
Dumna jestem natomiast z naszego tradycyjnego przedświątecznego spotkania ze znajomymi (pięć par z dziećmi :) Salon zmienił się w wielką bawialnię, nawet na spacer udało się wyjść.
Święta spędzimy w Hiszpanii, przyda się trochę słoneczka!
Czego i Wam życzę, słońca i- jakby powiedział Szczygieł- pohody!!!

Świąteczny jarmark i śpiewająca choinka